Wastegate vožtuvas

WESTGATE-TURBO

Wastegate (veistgeitas). Turbina- tai įrenginys su teigiamu grįžtamuoju ryšiu. Kuo daugiau galios gauname, tuo daugiau susidaro išmetimo dujų, kuo daugiau turime išmetimo dujų, tuo daugiau suspaudžiame orą ir gauname galios… Ir taip be galo. Taigi, mums kažkaip reikia apriboti galingumą. Tiesą sakant, mums reikia pasiekti, kad turbina veiktų pastoviu greičiu (žiūrėti ankstesnius skyrius). Tokiu būdu mes maksimizuojame kompresoriaus efektyvumą- jei atsimenate, turbinos mėgsta dirbti pastoviu greičiu. Turbinos apsukimų matavimas nepraktiškas, bet nuo turbinos apsukimų tiesiogiai priklauso kompresoriuje suspaudžiamo oro slėgis.

Šį slėgį ir kontroliuoja veistgeitas (wastegate). Tautietiškai jis vadinasi kaip nors panašiai į „dujų pertekliaus pašalinimo kanalas“. Veistgeitas yra paprasčiausias vožtuvas, kuris atsidaro pasiekus tam tikrą oro slėgį (boost level) ir praleidžia išmetimo dujas aplink turbiną vietoje to, kad leisti dujoms eiti per turbiną. Tokiu būdu sumažinamas slėgių skirtumas tarp turbinos įėjimo ir išėjimo, todėl mažiau atliekama darbo, todėl turbinos sukimasis sulėtėja. Vienintelė subtilybė yra tame, kad veistgeitui turi užtekti pajėgumo praleisti visą dujų perteklių. Jei ne, turėsime tolesnį lėtą oro slėgimo ir variklio galios didėjimą turbokompresoriaus darbo metu (boost creep). Tai blogai.
BOV. Visiems patinka BOV dėl malonaus čiaudėjimo garso, kurį jis sukelia. Tačiau BOV- negeras įtaisas. Jis paima taip brangiai suslėgtą orą ir išmeta jį lauk. Deja, šis įtaisas būtinas, ir tenka su juo susitaikyti. Įsivaizduokite- jūs greitėjate, turbina pilnai įsisukusi, gyvenimas puikus, ir staiga jūs apsigalvojate. Tai reiškia, jūs nukeliate koją nuo gazo pedalo, ir droselio sklendė užsidaro. Suspaustas oras, vietoje to, kad nuolatiniu srautu tekėtų į variklį, atsitrenkia į uždarytą sklendę. Turbina dėl savo inercijos toliau sukasi ir pumpuoja orą, ir oro, patekusio tarp turbinos ir droselio sklendės, slėgis greitai kyla.

Tiksliau tariant, gaunama aukšto slėgio bangą, kuri keliauja nuo droselio sklendės atgal į kompresorių ir trenkiasi į kompresoriaus sparnelius. Gaunamas panašus efektas kaip įkišus pagalį į dviračio špikius. Nuo pasikartojančių smūgių kenčia kompresoriaus mentės ir veleno guoliai, be to sumažėja turbinos apsukimai ir vėliau tenka gaišti laiką pakartotiniam jos įsukimui. BOV montuojamas tarp kompresoriaus ir droselio sklendės. Jei BOV pastebi smūgio bangą, išleidžia ją kur nors- atgal į atmosferą arba į kompresoriaus įėjimą. Tokiu būdu mes prarandame slėgimą, bet išsaugome turbinos apsukimus. Sunku be matavimų patvirtinti, kiek tai efektyvu sportiniame automobilyje. Tačiau paprastam automobiliui BOV be abejonės gera idėja, nes apsaugo turbiną nuo mechaninių smūgių.

1.Turbina išsaugo energiją, kuri šiaip būtų išmesta lauk kaip šiluma. Išmetimo dujos suka turbiną, kuri suka kompresorių, kuris suspaudžia orą, paduodamą į variklį.

2.Suspaustas oras variklio įėjime leidžia padidinti variklio galingumą, nes galima sudeginti daugiau kuro vienu variklio taktu. Be to, suspaustu oru geriau pašalinamos atidirbusios dujos- jas suspaustas oras išpučia lauk iš cilindro.

3.Darbas, atliekamas turbinos, priklauso nuo išmetamų dujų srauto ir slėgio skirtumo tarp turbinos įėjimo ir išėjimo.

4.Slėgio skirtumą tarp turbinos įėjimo ir išėjimo galima padidinti, sumontavus naują išmetimo sistemą su didesniu dujų pralaidumu. Išmetimo sistemos pralaidumas niekada nebūna per didelis.

5.Kompresorius geriausiai dirba tada, kai jis specialiai pritaikomas tam tikram į variklį paduodamam oro srautui ir variklio galios padidinimui.
6.Geriausias būdas, kaip parinkti tinkamą kompresorių- paskambinti turbinos gamintojams ir atsakyti į visus jų klausimus.

7.Interkūleris (intercooler) yra jūsų draugas. Jis sumažina iš kompresoriaus išeinančio oro temperatūrą, kuri padidėja suspaudimo metu. Taip sumažinamas detonacijos pavojus, be to šaltas oras turi didesnį tankį.

8.Interkūleris geresnis, kai: mažesnis slėgio kritimas jame; didesnis interkūlerį aušinančio oro srautas.

9.Veistgeitas (wastegate) riboja galios didinimą mažindamas turbinos apsukimus.
10.Neribotai didėjantis galingumas (boost creep) reiškia, kad veistgeitas yra pernelyg mažas.

11.Varikliai su dideliu galios užkėlimu reikalauja geros degimo sistemos. Dažniausia priežastis, kodėl variklis netraukia- degimo sistemos problemos.

12.Šiuo metu nėra kitos alternatyvos variklio galios užkėlimui

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *