Turbokompresorius

Turbokompresorius

Turbokompresorius iš esmės yra oro siurblys. Karštos išmetamosios dujos, susidarančios degant kuro mišiniui, iš variklio nukreipiamos į pirmo, „turbininio“ turbokompresoriaus rato mentes ir priverčia jį suktis. Šis ratas yra ant vienos ašies su kitu, „kompresoriniu“ turbinos ratu. Abu ratai pradeda suktis vienodu greičiu. „Kompresorinis“ ratas savo mentėmis įtraukia orą iš lauko ir spėja jį suspausti prieš nukreipdamas į variklio cilindrus.

Kaip Jūs galbūt numanote, oras iš lauko, eidamas per „kompresorinį“ turbinos ratą, stipriai sušyla, veikiant spaudimui ir trinčiai, ir turi būti atšaldomas prieš nukreipiant į degimo kameras. Čia į pagalbą ateina interkuleris. Jis sumažina suspausto oro temperatūrą ir taip padidina jo kiekį tūrio vienete (juk šaldant daiktai spaudžiasi, kaip mus mokė mokykloje), vadinasi, į variklio degimo kamerą patenka daugiau oro! Dar vienas interkulerio pliusas tas, kad sumažinama temperatūra pačioje degimo kameroje.

Tam tikrais atvejais interkuleris aprūpinamas papildomu ventiliatoriumi, galinčiu dar labiau sumažinti turbokompresoriuje suspaudžiamo oro temperatūrą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *